ВИМОГИ ЩОДО РОЗМІЩЕННЯ ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ

  • 20

Снятинське  управління Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області інформує, що не вся  реклама допустима  з  точки  зору  законодавства, (ст..16  Закону України  «Про рекламу» )

       Снятинське управління Держпродспоживслужби  у  межах своїх повноважень здійснює наглядову функцію на території  Снятинської та Заболотівської  ТГ за дотриманням Закону України «Про рекламу» , а також реалізує  свої повноваження в разі його  порушення.

       У населених пунктах розміщення реклами проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчим органом   територіальних громад.

       Поза межами населених пунктів розміщення  реклами – на підставі дозволів , що надаються Івано-Франківською ОДА.

        На  територіях , будинках та спорудах, зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб).

    У  статті 8-мій Закону України «Про рекламу» чітко прописано,що не можна використовувати  в  рекламних   повідомленнях:

  • дискримінаційні, інформацію про людей з статевих, расових, національних мовних, майнових і соціальних, релігійних, політичних та інших відмінностей. Також заборонені повідомлення, які дискредитують товари інших осіб.
  • маніпуляційні прийоми,що впливають на підсвідомість і можуть завдати шкоди;
  • зображення з державною символікою;
  • фотографії людей, їх  імена без письмової згоди цих осіб;
  • інформацію про послуги ворожіння і подібному;
  • певні товари ,які вимагають наявності сертифіката або ліцензії, а цих документів немає;
  • інформацію,що порушує право інтелектуальної  власності третьої особи.

Це загальні вимоги до реклами як такої. У законі ще є індивідуальні обмеження для конкретних сфер:

Будівництво:

 

           Забудовник може рекламувати приватний житловий масив, якщо у нього є документи, які підтверджують право власності, право використовувати цю ділянку або ж інші вагомі документи подібного роду.

Медичні препарати та послуги:

 

         Заборонена реклама препаратів, що продають лише за рецептом. У рекламних повідомленнях не можна застосовувати елементи, які вводять споживача в оману про дію препарату та гарантують 100% лікувальний ефект. 

У рекламі лікарського засобу обов'язково повинні бути слова про те, що потрібно отримати консультацію у лікаря перед початком прийому препарату і ознайомитися з інструкцією. Використовувати зображення медичного персоналу разом з текстами про ліки і методики лікування теж заборонено.

 

Популярна фраза «Самолікування може бути шкідливою для вашого здоров'я» повинна займати не менше 15% площі вашої реклами.   

Концерти, фестивалі, гастролі:

 

              Пам'ятайте написи «живий звук»? У рекламних повідомленнях про концерти, фестивалі, гастролі потрібно вказувати, - є чи ні фонограми.  Не менше 5% загальної площі обяви  повинна займати ця інформація.

Алкогольна та тютюнова продукція:

 

             Тут діють жорсткі обмеження. Тютюнову продукцію повністю заборонено рекламувати. В приводу не беруться тільки виставкові заходи тютюну і веб-сайти для повнолітніх осіб, де обов'язково ідентифікується вік користувача.

  

Алкоголь не можна рекламувати за допомогою зовнішньої реклами і в друкованих ЗМІ, за винятком спеціалізованих видань. По телебаченню з 6 ранку до 23 ночі згадувати алкогольну продукцію теж заборонено. Закон допускає згадувати про алкогольне бренд тільки в рекламі заходу, де той є спонсором.

знижки:

 

             У рекламі знижок завжди повинні вказуватися  дані: а) місце; б) дата початку і закінчення знижок; в) співвідношення звичайної і «знижок» ціни. Памятайте! Знехтуєте правилами може привести до відповідальності, яка, до речі, влетить в копієчку.

 

Про порушення та відповідальності

         Відповідно до Закону України, відповідати за порушення в рекламі може і рекламодавець, і розповсюджувач, і виробник. Сам замовник несе відповідальність тільки за вміст, тобто що в повідомленні сказано і / або зображено.

Якщо замовник порушив закон, його чекає штраф в 5-тикратному розмірі від вартості замовленої реклами.У разі, коли конкретну ціну можна встановити, штраф складе 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Це десь 5400 грн. За повторне порушення штраф подвоїться.

           Хто може накласти на замовника штраф?     Державна служба України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів. .

Отже, тепер ви знаєте, що дозволено, а що не можна за законом України робити в рекламі.

      При необхідності створення реклами, у порядку консультації звертайтеся у консультативний  центр захисту прав споживачів Снятинського  управління Головного  управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області  вулиця  Винниченка-16.

 

        Усунення порушень вимог порядку розміщення зовнішньої реклами,(демонтаж) проводиться власниками (законними користувачами) рекламних засобів самостійно, за власний рахунок, в термін вказаний у вимозі дозвільного органу.