СНЯТИНСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ ІНФОРМУЄ – ПРО ПРАВА СПОЖИВАЧІВ ПІД ЧАС ГАРАНТІЙНОГО РЕМОНТУ ПОБУТОВОЇ ТЕХНІКИ
Багатьом відома ситуація, коли придбана техніка, яка знаходиться на гарантійному обслуговуванні виходить з ладу, і ви намагаючись її полагодити, стикаєтесь з численними проблемами.
Магазин відправляє вас у сервісний центр, а той знаходить багато причин, щоб відмовити в безкоштовному і своєчасному ремонті. Наприклад, збільшує термін проведення гарантійного ремонту, по причині відсутності запчастин, або змушує вас розписатися в квитанції та погодитись з такими умовами, що призводять до збільшення терміну гарантійного ремонту - до тридцяти і більше днів.
Які ж права ВИ маєте, щодо гарантійного ремонту?
Питання захисту споживачів під час гарантійного ремонту придбаної техніки регулюються статтями 8 та 17 Закону України «Про захист прав споживачів» , та Порядком гарантійного ремонту (обслуговування) ,або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів , затвердженим постановою КМУ від 11.04.2002 № 506.
УВАГА! У разі поломки товару протягом встановленого гарантійного терміну, виробник зобов’язаний забезпечити безкоштовне виконання робіт з гарантійного ремонту. Ремонт полягає в проведенні робіт, пов’язаних з усуненням недоліків товару, з метою його використання за призначенням, протягом гарантійного терміну. При виконанні гарантійного ремонту, гарантійний термін збільшується на час перебування товару в ремонті.
Спеціалісти Снятинського управління Держпродспоживслужби інформують ВАС , що Закон передбачає єдиний випадок відмови в гарантійному ремонті – порушення ВАМИ правил експлуатації товару або його зберігання. Але цей факт має довести сторона, до якої ВИ пред’явили вимогу про безоплатне усунення недоліків.
З вимогою про безоплатне усунення недоліків, тобто про виконання гарантійного ремонту, ВИ, відповідно до ст. 8 Закону маєте право звернутися за своїм вибором до продавця, у якого був придбаний товар, до виробника або підприємства, що задовольняє ці вимоги за ВАШИМ місцезнаходженням . Якщо ВИ вирішили звернутися в сервісний центр, то слід звертатися в ті , які вказані виробником в експлуатаційних документах.
Вимогу бажано викладати в письмовій формі, наприклад, у вигляді претензії, додавши до неї копії чека та технічного паспорта або документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Претензія складається в довільній формі у двох примірниках, один з яких передається виконавцю, а інший, з відміткою про її отримання та датою, залишається у ВАС. Якщо претензію відмовляються прийняти, її потрібно відправити поштою, рекомендованим листом, бажано з повідомленням про вручення, в такому випадку ВИ знатимете, хто і коли отримав його .
Відповідно до ст. 8 Закону виконавець повинен усунути недоліки товару протягом 14 днів з дати пред’явлення вимоги . Зазначений строк може бути збільшений лише за згодою сторін. Тому, якщо в квитанції про прийом товару в ремонт зазначено термін ремонту 28 днів, ВИ маєте право не підписувати її і вимагати усунення недоліків у строк, що не перевищує 14 днів.
Звертаємо ВАШУ увагу на те, що Законом встановлено відповідальність виконавця за несвоєчасне усунення недоліків. Так, згідно ст. 8 Закону, за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) ВАМ виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару.
На час ремонту товару, ВИ маєте право в письмовій формі вимагати надання (з доставкою за рахунок виконавця, якщо товар великогабаритний або його вага перевищує 5 кг), аналогічного товару належної якості, тобто товару, що володіє тими ж основними споживчими властивостями.
Перелік товарів, які на письмову вимогу надаються ВАМ з обмінного фонду, затверджено постановою КМУ від 19.03.1994 р. № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів».
У разі порушення Ваших прав, як споживача, Ви можете звернутися із відповідною заявою до Снятинського управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області за адресою: вул. Винниченка 16, м. Снятин. або надіслати заяву зручним способом.