СНЯТИНСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ ІНФОРМУЄ – ПРО ПРАВА СПОЖИВАЧІВ ПІД ЧАС ГАРАНТІЙНОГО РЕМОНТУ ПОБУТОВОЇ ТЕХНІКИ

  • 170

   Багатьом відома ситуація, коли  придбана  техніка, яка знаходиться на гарантійному обслуговуванні виходить з ладу, і  ви   намагаючись її  полагодити, стикаєтесь  з численними проблемами.

  Магазин відправляє  вас  у сервісний центр, а той знаходить  багато  причин, щоб відмовити в безкоштовному і своєчасному ремонті. Наприклад, збільшує термін проведення гарантійного ремонту,  по причині  відсутності запчастин, або  змушує вас  розписатися в квитанції та погодитись з такими  умовами, що призводять до збільшення терміну гарантійного ремонту - до тридцяти і більше днів.

   Які ж права   ВИ маєте, щодо гарантійного ремонту?

Питання захисту споживачів під час гарантійного ремонту  придбаної техніки  регулюються статтями 8 та 17 Закону України «Про захист прав споживачів» , та Порядком  гарантійного ремонту (обслуговування)  ,або гарантійної заміни технічно  складних побутових товарів , затвердженим постановою КМУ від 11.04.2002 № 506.

     УВАГА!  У разі поломки товару протягом встановленого гарантійного терміну, виробник  зобов’язаний забезпечити безкоштовне виконання робіт з гарантійного ремонту.  Ремонт  полягає в проведенні робіт, пов’язаних з усуненням недоліків товару, з метою його використання за призначенням, протягом гарантійного терміну.   При виконанні гарантійного ремонту, гарантійний термін збільшується на час перебування товару в ремонті.

    Спеціалісти  Снятинського  управління  Держпродспоживслужби  інформують   ВАС , що Закон передбачає єдиний випадок відмови в гарантійному ремонті – порушення  ВАМИ  правил експлуатації товару або його зберігання. Але цей факт має довести сторона, до якої  ВИ  пред’явили   вимогу про безоплатне усунення недоліків.

  З вимогою про безоплатне усунення недоліків, тобто про виконання гарантійного ремонту, ВИ, відповідно до ст. 8 Закону маєте  право звернутися за своїм вибором до продавця, у якого був придбаний товар, до виробника або підприємства, що задовольняє ці вимоги за  ВАШИМ місцезнаходженням  . Якщо ВИ вирішили звернутися в сервісний центр, то слід звертатися в ті  , які вказані виробником в експлуатаційних документах.

  Вимогу  бажано викладати в письмовій формі, наприклад, у вигляді претензії, додавши до неї копії чека та технічного паспорта або документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Претензія складається в довільній формі у двох примірниках, один з яких передається виконавцю, а інший, з відміткою про її отримання та датою, залишається у ВАС.                                                       Якщо претензію відмовляються прийняти, її  потрібно   відправити поштою, рекомендованим листом, бажано з повідомленням про вручення, в  такому випадку  ВИ  знатимете, хто і коли отримав його .

  Відповідно до ст. 8 Закону виконавець повинен усунути недоліки товару протягом 14 днів з дати пред’явлення вимоги . Зазначений строк може бути збільшений лише за згодою сторін. Тому, якщо в квитанції про прийом товару в ремонт зазначено термін ремонту 28 днів, ВИ маєте  право не підписувати її і вимагати усунення недоліків у строк, що не перевищує 14 днів.

  Звертаємо  ВАШУ увагу  на те, що Законом встановлено  відповідальність виконавця за несвоєчасне усунення недоліків. Так, згідно  ст. 8 Закону, за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів)  ВАМ   виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару.

  На час ремонту товару, ВИ маєте  право в письмовій формі вимагати надання (з доставкою за рахунок виконавця, якщо товар великогабаритний або його вага перевищує 5 кг), аналогічного товару належної якості, тобто товару, що володіє тими ж основними споживчими властивостями.

  Перелік товарів, які на письмову вимогу надаються  ВАМ  з обмінного фонду, затверджено постановою КМУ від 19.03.1994 р. № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів».

  У разі порушення Ваших прав, як споживача, Ви можете  звернутися із відповідною заявою до Снятинського   управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області за адресою: вул. Винниченка  16, м. Снятин. або надіслати заяву зручним способом.