Як організувати робоче місце школяра при дистанційному навчанні вдома

  • 90

 

 

Онлайн навчання зараз єдиний варіант безперервно отримувати знання. Його практикують в навчально-виховних закладах всіх рівнів. За місяці карантину, а потім війни, багато хто вже звик. Старшокласникам і студентам вдалося легко пристосуватися. А ось учням та їх батькам довелося зіткнутися з труднощами.

Як же має бути організоване безпечне та комфортне робоче місце школяра для максимальної ефективності онлайн навчання та мінімального ризику для здоров’я ?

Щоб правильно організувати робоче місце для школяра вдома, слід пам`ятати, що воно повинно бути комфортним і добре освітлюватись. Крім цього важливо, щоб робоче місце було універсальним і могло використовуватися для різних цілей, від виконання домашнього завдання до малювання . Стіл і стілець потрібно підбирати так, щоб дитині не потрібно було нахилятися до зошита і щоб ноги твердо стояли на підлозі. Так само важливо подбати про хороше освітлення, щоб дитині було добре видно те, чим він займається.

А тепер докладніше про всі елементи дитячого робочого куточка.

Письмовий стіл. Робоче місце учня починається зі столу. Від правильності його вибору залежить багато чого, включаючи поставу дитини. Тут необхідно зосередитися на функціональності і розмірах конструкції. Головне правило - висота столу повинна відповідати росту дитини. Ніяких зігнутих спин або високо задертих ліктів! Краще за все керуватися в цьому питанні стандартами  спеціально розробленими для шкільних меблів:

               - Ріст до 1450 мм - 580 мм (висота столу)

               - Ріст від 1450 до 1600 мм - 640 мм (висота столу)

               - Ріст вiд 1600 до 1750 мм-700 мм (висота столу)

               - Понад 1750 мм - 760 мм (висота столу)

Оптимальний варіант - столи-трансформери, що дозволяють самостійно змінювати відстань між основними елементами конструкції. Так, це дорожче. Але ціна виправдана: не доведеться оновлювати меблі в міру росту дитини, досить буде лише викрутити ніжки, відрегулювати висоту. Крім того, в таких моделях найчастіше передбачений «бонус» - можливість зміни кута нахилу стільниці від нуля до п`ятдесяти п`яти градусів.

Стілець. Так само як і в попередньому випадку, при виборі стільця також необхідно враховувати ріст учня. Уникайте крайнощів: сидить на стільці дитина не повинна ні базікати ногами, ні підпирати колінами стільницю. Ідеальне положення - стопи на підлозі, коліна зігнуті під прямим кутом. Знову ж таки, краще за все перевірити все по стандартам:                                                                     

            -  Ріст до 1450 мм - 340 мм (висота стільця)

            -  Ріст від 1450 до 1600 мм - 380мм (висота стільця)

            -  Ріст вiд 1600 до 1750 мм-420 мм (висота стільця)

            -  Понад 1750 мм - 460 мм (висота стільця)

Варто також звернути увагу на моделі, що дозволяють регулювати кут нахилу спинки. Кращий варіант - ортопедичні крісла, що підтримують тіло в анатомічно правильному положенні. Такі меблі, як правило, регулюється ще й по висоті, що забезпечує максимально правильну посадку.

Ну, а стаціонарним повинен бути стілець чи ні - вирішувати вам. Все залежить від посидючості та темпераментності вашої дитини. Можливо, ви будете здивовані, але фахівці застерігають від вибору меблів на коліщатках, оперуючи наочними статистичними даними - уважність знижується на 20-30% (до речі, це і дорослих стосується!). Але, можливо, ваша дитина виключно дисциплінована, і тоді вам немає сенсу обмежуватися лише стаціонарними моделями.

Освітлення. Стіл необхідно розмістити так, щоб світло падало з потрібною боку: для правшів - ліворуч, а для лівшів – праворуч -в цьому випадку друкарська рука не буде відкидати тінь на сторінку і заважати писати . Це ж правило діє для штучних джерел освітлення. До речі, останні краще підібрати з регульованою по висоті і довжині стійкою.   

І взагалі, чим більше змінних параметрів, тим краще.

Але, не забувайте, що дитині потрібно якісно відпочивати, щоб відновлювати сили. Найефективніше навчаються ті, хто добре відпочиває.В повсякденному графіку мають бути присутні рухливі ігри, прогулянки на свіжому повітрі.

Онлайн-навчання – це реальність, яка міцно увійшла в наші будні.

 

 

 

 

Фельдшер санітарний відділення

епідеміологічного нагляду (спостереження)

та профілактики неінфекційних захворювань

Снятинського відділу Коломийського районного відділу

ДУ «Івано – Франківський ОЦКПХ МОЗ»

                                                                                                     Любов ЛУДЧАК