До відома громадян

  • 237

 

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ ЗАЯВИ

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту детального плану території площею 5,5695 га в межах населеного пункту с. Вовчківці  по вул. Млинська 1, Снятинської міської територіальної громади, Коломийського району, Івано-Франківської області для будівництва комплексу з вирощування курчат бройлерів на орендованій              ПФ «Ярослав і К» земельній ділянці (кадастровий номер 2625280900:02:001:0010). З метою громадського обговорення на офіційному сайті Снятинської міської територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області [електронне посилання https://snyatyn-rada.gov.ua/] оприлюднена заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту.

Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються у письмовій формі до Снятинської міської територіальної громада Коломийського району Івано-Франківської області (78300, Івано-Франківська обл., Коломийський р-н,                         м. Снятин, пл. Незалежності України, 1, e-mail: snyatyn_rada@i.ua., тел.: +380 (3476) 2-51-12.

Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дня оприлюднення цієї заяви.

 

ЗАЯВА

ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ

СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

Проекту «Детального плану території площею 5,5695 га в межах населеного пункту с. Вовчківці  по вул. Млинська 1, Снятинської міської територіальної громади, Коломийського району, Івано-Франківської області для будівництва комплексу з вирощування курчат бройлерів на орендованій  ПФ «Ярослав і К» земельній ділянці

(кадастровий номер 2625280900:02:001:0010)»

  1. ЗАМОВНИК:

Снятинська міська рада Коломийського району Івано-Франківської області.

Адреса: 78300, Івано-Франківська обл., Коломийський р-н, м. Снятин, пл. Незалежності України, 1.

  1. ВИД ТА ОСНОВНІ ЦІЛІ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ, ЙОГО ЗВ’ЯЗОК З ІНШИМИ ДОКУМЕНТАМИ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», документи державного планування (ДДП) –  стратегії, плани, схеми, містобудівна документація, загальнодержавні програми, державні цільові програми та інші програми і програмні документи, включаючи зміни до них, які розробляються та/або підлягають затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування.

Детальний план території площею 5,5695 га в межах населеного пункту с. Вовчківці  по вул. Млинська 1, Снятинської міської територіальної громади, Коломийського району, Івано-Франківської області для будівництва комплексу з вирощування курчат бройлерів на орендованій  ПФ «Ярослав і К» земельній ділянці (кадастровий номер 2625280900:02:001:0010), розроблений на підставі:

- Рішення сесії Снятинської міської ради Коломийського району Івано-Франківської області від 27.07.2023 р. № 613-17/2023 «Про надання дозволу на розроблення детального плану території»;

- завдання на розроблення детального плану території;

- топографо-геодезична зйомка земельної ділянки М 1:500;

- викопіювання з Схеми планування території Івано-Франківської області (проектний план основне креслення) розробленої Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «Діпромісто», затверджена рішенням ХVI сесії сьомого скликання Івано-Франківської обласної ради від 30.06.2017 № 548-16/2017;

- викопіювання з діючого Генерального плану с. Вовчіківці 2019 року.

Детальний план території – містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території. Детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію та розвиток частини території.

Метою розроблення детального плану  території для будівництва комплексу з вирощування курчат бройлерів ПФ «Ярослав і К» є уточнення планувальної структури та функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації території, що пропонується до розгляду.

 

  1. МІРА, ЯКОЮ ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ ВИЗНАЧАЄ УМОВИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ОБ’ЄКТІВ, ЩОДО ЯКИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОЦІНКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ (У ТОМУ ЧИСЛІ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ, РОЗМІРУ, ПОТУЖНОСТІ АБО РОЗМІЩЕННЯ РЕСУРСІВ);

Даною містобудівною документацією на території виробничого майданчику ПФ «Ярослав і К» передбачається розміщення: пташники (4 шт.); пожежний резервуар; свердловина; дезбар’єр; забійний цех; котельня.

Одночасна посадка птиці в кожному пташнику – 24000 голів/цикл, кількість циклів – шість на рік. Однодобові курчата доставлятимуться на птахофабрику спецавтотранспортом. Відгодівельний цикл триватиме 45 діб, після чого поголів’я надходитиме в забійних цех, розташований на проммайданчику підприємства. Забій курей відбуватиметься 5 днів на тиждень. Продуктивність забійного цеху – 5 тис.голів/добу.

Після закінчення чергового циклу здійснюватиметься сухе прибирання приміщення пташника та проводитиметься профілактична дезінфекція. При зміні поголів’я суміш курячого посліду з січкою соломи прибиратиметься та вивозитиметься на інший виробничий майданчик підприємства для компостування.

Планована потужність комплексу складатиме до 576 000 голів/рік                    (96 000 місць для одночасного утримання).

До об'єктів планованої діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, що підлягають оцінці впливу на довкілля (ОВД) відповідно до ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», на території для будівництва комплексу з вирощування курчат бройлерів в адміністративних межах с. Вовчківці, Снятинської міської територіальної громади, Коломийського р-ну, Івано-Франківської обл., відноситься:

- п. 1 ч. 3 ст. 3 ЗУ «Про ОВД» (глибоке буріння, у т.ч. геотермальне буріння, буріння з метою зберігання радіоактивних відходів, буріння з метою водопостачання (крім буріння з метою вивчення стійкості ґрунтів));

- п. 19 ч. 2 ст. 3 ЗУ «Про ОВД» (потужності для інтенсивного вирощування птиці (60 тис. місць і більше), у т.ч. бройлерів (85 тис. місць і більше), свиней (3 тис. місць для свиней понад 30 кілограмів або 900 місць для свиноматок);

- пп. 8 п. 8 ч. 3 ст. 3 ЗУ «Про ОВД» (бійні продуктивністю понад 10 т на добу).

Отже, даний вид діяльності відноситься до першої і другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля.

 

4) ЙМОВІРНІ НАСЛІДКИ:

а) для довкілля у тому числі для здоров’я населення:

В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації проекту ДПТ, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля, що є також важливими для здоров’я людей:

  • ґрунти;
  • атмосферне повітря;
  • водні ресурси;
  • стан фауни, флори, біорізноманіття, землі (у тому числі вилучення земельних ділянок);
  • кліматичні фактори.

Серед основних факторів впливу, пов'язаних із виконанням детального плану території площею 5,5695 га в межах населеного пункту с. Вовчківці  по вул. Млинська 1, Снятинської міської територіальної громади, Коломийського району, Івано-Франківської області для будівництва комплексу з вирощування курчат бройлерів на орендованій  ПФ «Ярослав і К» земельній ділянці (кадастровий номер 2625280900:02:001:0010)», наступні:

- викиди забруднюючих речовин від витяжних вентиляторів пташників, дезбар’єру, витяжної вентиляції забійного цеху, котельні, дизельного генератора аварійного електрозабезпечення, при вивантаженні посліду пташників;

- утворення господарсько-побутових та виробничих стічних вод;

- утворення побутових та виробничих відходів;

- утворення поверхневих стічних вод.

б) для територій з природоохоронним статусом;

Під час здійснення СЕО, будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації проекту ДПТ на території та об'єкти природно-заповідного фонду, їх охоронні зони, землі природно-заповідного фонду України, території та об'єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об'єкти комплексної охорони.

За результатами СЕО будуть рекомендовані екологічні обмеження реалізації діяльності.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні.

5) ВИПРАВДАНІ АЛЬТЕРНАТИВИ, ЯКІ НЕОБХІДНО РОЗГЛЯНУТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЯКЩО ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ НЕ БУДЕ ЗАТВЕРДЖЕНО:

З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час СЕО ДПТ, передбачається розглянути:

Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування.

Альтернатива 2: розміщення забійного цеху з вирощування курчат бройлерів  безпосередньо біля пташника №1.

Оцінка ефективності альтернативних варіантів буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.

 

6) ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПРОВЕСТИ, МЕТОДИ І КРИТЕРІЇ, ЩО ВИКОРИСТОВУВАТИМУТЬСЯ ПІД ЧАС СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ;

Предметом стратегічної екологічної оцінки є проектні рішення детального плану території та його потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення.

З огляду на стратегічний характер такого виду документації, ключове значення у виконанні стратегічної екологічної оцінки такого документу мають методи стратегічного аналізу.

Насамперед, буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень визначеного проекту. Застосування цільового аналізу при проведенні стратегічної екологічної оцінки дозволить встановити відповідність рішень Проекту загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища існування.

Оцінка кумулятивних ефектів дозволить оцінити як сукупний вплив кількох об’єктів, так і накладений вплив минулих, поточних, а також проектних чинників.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись вищевказані методи, зокрема буде здійснено:

  • збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників;
  • проведення аналізу слабких та сильних сторін проекту ДПТ з точки зору екологічної ситуації;
  • проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей;
  • визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру;
  • проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я й добробут населення;
  • моніторинг фактичного впливу впровадження ДПТ на довкілля.

 

7) ЗАХОДИ, РОЗГЛЯД ЯКИХ ПЕРЕДБАЧЕНИЙ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ, ЗМЕНШЕННЯ ТА ПОМ’ЯКШЕННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ВИКОНАННЯ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ;

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

 

8) ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ЗВІТУ ПРО СТРАТЕГІЧНУ ЕКОЛОГІЧНУ ОЦІНКУ;

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 ЗУ «Про СЕО».

Пропонується така структура Звіту із СЕО:

1) зміст та основні цілі ДДП, його зв’язок з іншими ДДП;

2) характеристику поточного стану довкілля, у т.ч. здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо ДДП не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у т.ч. ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються ДДП, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у т.ч. пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються ДДП, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки ДДП;

6) опис наслідків для довкілля, у т.ч. для здоров’я населення, у т.ч. вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у т.ч. будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання ДДП для довкілля, у т.ч. для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у т.ч. для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

 

9) ОРГАН, ДО ЯКОГО ПОДАЮТЬСЯ ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ, ТА СТРОКИ ЇХ ПОДАННЯ.

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту «Детального плану території площею 5,5695 га в межах населеного пункту с. Вовчківці  по вул. Млинська 1, Снятинської міської територіальної громади, Коломийського району, Івано-Франківської області для будівництва комплексу з вирощування курчат бройлерів на орендованій  ПФ «Ярослав і К» земельній ділянці (кадастровий номер 2625280900:02:001:0010)» подаються до: Снятинської міської територіальної громада Коломийського району Івано-Франківської області за адресою: 78300, Івано-Франківська обл., Коломийський р-н, м. Снятин, пл. Незалежності України, 1, e-mail: snyatyn_rada@i.ua.

Строк подання зауважень і пропозицій становить:

  • від громадськості – у строк 10 днів з дня оприлюднення цієї заяви на сайті Снятинської міської територіальної громади [електронне посилання https://snyatyn-rada.gov.ua/];
  • від підрозділів з питань охорони навколишнього природного середовища та з питань охорони здоров’я Івано-Франківської облдержадміністрації – у строк, що не перевищує 10 днів з дня внесення до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки цієї заяви.