Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

  • 281

Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

проєкту Стратегії розвитку Снятинської міської територіальної громади на 2023-2029 роки

 

1) Замовник

Снятинська міська рада.

 

2) Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Стратегія розвитку Снятинської міської територіальної громади на 2023-2029 роки включно з Планом заходів з реалізації Стратегії розвитку Снятинської міської територіальної громади на 2023-2025 роки (далі – Стратегія) є документом державного планування місцевого рівня, яким визначаються пріоритетні напрями розвитку територіальної громади, передбачає забезпечення узгоджених спільних дій міської ради, органів місцевого самоврядування Івано-Франківської області та органів виконавчої влади задля втілення єдиної державної політики розвитку України на рівні громади за особливих обставин, викликаних необхідністю вжиття заходів для подолання негативних наслідків повномасштабного військового вторгнення Російської Федерації на територію України з найменшими втратами. Згідно п.1, ст. 2 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» Стратегія підлягає процедурі стратегічної екологічної оцінки.

Мета Стратегіїполягає у забезпеченні добробуту та високої якості життя теперішнього і майбутніх поколінь громади в умовах розвитку конкурентоспроможної економіки, на засадах збереження культурних традицій та переваг краю.

В Стратегії визначено три стратегічні цілі:

Стратегічна ціль А. Стимулювання економічного розвитку громади;

Стратегічна ціль Б. Розвиток інфраструктури громади;

Стратегічна ціль В. Створення комфортних та безпечних умов проживання.

Стратегія буде реалізовуватись в 2 етапи: перший - в період з 2023 по 2025 роки; другий – з 2026 по 2029 роки.

На основі стратегічних цілей розроблено План заходів з реалізації

Стратегії на 2023-2025 роки, що містить конкретні заходи та завдання, які будуть реалізовані з врахуванням повноважень органів місцевого самоврядування та їх фінансових та інших ресурсних можливостей.

Законодавчою основою для розроблення Стратегії розвитку Снятинської міської територіальної громади на 2023-2029 роки включно з Планом заходів з реалізації Стратегії розвитку Снятинської міської територіальної громади на 2023-2025 роки є Конституція України, Закон України «Про засади державної регіональної політики», Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про стратегічну екологічну оцінку», постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проєктів Бюджетної декларації та державного бюджету» (із змінами).

При підготовці Стратегії враховані завдання інших документів державного планування, а саме:

  • Цілей сталого розвитку України до 2030 року (Указ Президента України від 30.09.2019 № 722);
  • Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 № 695 та Плану заходів на 2021-2023 роки з реалізації Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.05.2021 № 497-р;
  • постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 №932 «Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів» зі змінами,
  • наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 21.12.2022р. №265 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад», Стратегії розвитку Івано-Франківської області на 2021–2027 роки.

3) Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Стратегічна екологічна оцінка Стратегії (далі СЕО) дає можливість зосередитися на всебічному аналізі можливого впливу планованої діяльності на довкілля та використовувати результати цього аналізу для запобігання або пом'якшення екологічних наслідків в процесі стратегічного планування.

Метою СЕО є забезпечення високого рівня охорони довкілля та сприяння інтеграції екологічних факторів. За кожним пріоритетним напрямком Стратегії розробляється низка заходів і проєктів, серед яких можуть бути проєкти, які відповідно до Закону України „Про оцінку впливу на довкілля, підлягатимуть оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. Для таких проєктів має бути здійснена процедура оцінки впливу на довкілля.

 

4) Ймовірні наслідки:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

в ході здійснення стратегічної екологічної оцінки (далі – СЕО) мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Стратегії. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких складових довкілля:

  • атмосферне повітря та клімат;
  • водні ресурси;
  • земельні ресурси та ґрунти;
  • біорізноманіття та природно-заповідний фонд;
  • радіаційна безпека;
  • відходи;
  • демографія та робочі місця
  • охорона здоров’я.

б) для територій з природоохоронним статусом:

при здійсненні стратегічної екологічної оцінки будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації Стратегії для природо-заповідного фонду Снятинської міської територіальної громади належать:

  • Мар'я́никове-1 — заповідне урочище розташоване в межах Снятинської міської територіальної громади на північ від села Русів. Площа 3,6 га. Статус надано згідно з рішенням облвиконкому від 17.05.1983 року № 166. Статус надано з метою збереження болотного природного комплексу з типовим рослинним покривом. Зростають рідкісні та зникаючі види рослин: проліска дволиста, глечики жовті, осока гостролиста, калюжниця звичайна, пухівка піхвова, журавлина болотна, рогіз.
  • Мар'я́никове-2 — заповідне урочище розташоване в межах Снятинської міської територіальної громади на північ від села Русів. Площа 0,5 га. Статус надано згідно з рішенням облвиконкому від 17.05.1983 року № 166. Статус надано з метою збереження болотного природного комплексу з типовим рослинним покривом. Зростають рідкісні та зникаючі види рослин: проліска дволиста, глечики жовті, осока гостролиста, калюжниця звичайна, пухівка піхвова, журавлина болотна, рогіз.
  • За лазами — заповідне урочище місцевого значення. Об'єкт розташований на території Снятина Івано-Франківської області. Площа — 2,1000 га, статус отриманий у 1983 році. Рішення облвиконкому від 17.05.83 р. №166.
  • За Прутом — заповідне урочище місцевого значення. Об'єкт розташований на території Снятинської міської територіальної громади. Площа — 4,0000 га, Рішення облвиконкому від 17.05.83 р. №166.
  • Про́лісок — дендрологічний парк місцевого значення в Україні. Розташований в селі Устя. Площа 0,3 га. Статус надано згідно з рішенням обласної ради від 15.07.1993 року. Статус надано з метою збереження дендрологічного парку, закладеного вчителями та учнями на території середньоосвітньої школи села Устя. Зростають рідкісні дерева. Облаштовані доріжки та географічний майданчик зі шкільною метеостанцією.
  • Панський луг — заповідне урочище місцевого значення. Об'єкт розташований на території Снятинської міської територіальної громади. Площа — 3,6000 га, статус отриманий у 1983 році. Рішення облвиконкому від 17.05.83 р. №166
  • Панський луг 2 — заповідне урочище місцевого значення. Об'єкт розташований на території Снятинської міської територіальної громади. Площа — 1,7000 га, статус отриманий у 1983 році. Рішення облвиконкому від 17.05.83 р. №166.
  • Ру́сівське — заповідне урочище в Україні. Розташоване біля села Русів. Площа 2,7 га. Статус надано згідно з рішенням облвиконкому від 17.05.1983 року № 166. Статус надано з метою збереження болотного природного комплексу з типовим рослинним покривом. Зростають рідкісні та зникаючі види: проліска дволиста, глечики жовті, ряст бульбистий, осока гостролиста, калюжниця звичайна, пухівка піхвова, журавлина болотна, рогіз.
  • Уро́чище «Сиву́лька-Би́та» — ботанічна пам'ятка природи місцевого значення в Україні. Об'єкт природно-заповідного фонду Івано-Франківської області. Розташована неподалік від села Красноставці. Площа 10 га. Статус надано згідно з рішенням обласної ради від 15.07.1993 року. Статус надано для збереження місць зростання 10 рідкісних видів флори, серед яких особливо цінні фіалка Джоя, язичник сивий, горицвіт весняний, ковила волосиста, сон великий та гадюча цибулька гроноподібна.
  • Урочище «Лупені» - ботанічний заказник місцевого значення. Обєкт природно-заповідного фонду Івано-Франківської області. Розташований на території Заболотівського лісництва Коломийського ДЛГ неподалік с.Джурів, квартал 38 виділ. 3, 5, 6, квартал 39 виділ 1, 3, 4, 5. Площа 8,9 га. Статус надано згідно з рішенням обласної ради від 15.07.1993 року. Флористично багата степова ділянка з рідкісною ентомофауною. Виявлено близько 20 видів метеликів. Махагон, Мнемозина, Подарилій, Ведмедиця Гера, Сатурнія-Англія види, занесені до Червоної книги України.

 

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

зважаючи на географічне положення територій на яких заплановано реалізація Стратегії, транскордонні наслідки реалізації Стратегії для довкілля та здоров’я населення, не очікуються.

 

5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено:

Зважаючи на комплексність рішень Стратегії, що обумовлюється необхідністю досягнення поставлених цілей, основних завдань і заходів Стратегії, призначених для різних видів промислово-виробничої, соціальної, рекреаційної, комунікаційної діяльності, здійснюється розгляд виправданих альтернатив впливу прийняття документу державного планування на довкілля та здоров’я населення, зокрема територіальної альтернативи згідно до Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки затверджених Міністерством екології та природних ресурсів України від 10.08.2018 No 296.

Альтернатива 1. Прийняття Стратегії у запропонованому вигляді.

Альтернатива 2. Територіальна альтернатива.

Планується розглянути варіанти рішень, які зменшують потенціал щодо поглинання парникових газів, зменшують викиди парникових газів та сприяють адаптації̈ до негативних наслідків змін клімату, ґрунтуючись на документі Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 03.03.2020р.

 

6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО:

Під час процедури СЕО проекту Стратегії будуть проведено дослідження на основі інформації: доповіді про стан довкілля, втому числі здоров’я населення; статистична інформація; данні з нормативно-правових документів, які мають відношення до проекту документу державного планування; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки, інша доступна в умовах обмежень воєнного стану інформація. Згідно Закону України про СЕО та обмеженим бюджетом територіальної громади в умовах воєнного стану польові та лабораторні дослідження не передбачено.

Під час проведення СЕО будуть застосовані такі методи: збір та аналіз інформації про поточний стан, порівняльний аналіз та аналіз тенденцій розвитку відповідної галузі (сфери діяльності); оцінка ймовірних наслідків, проведення консультацій з громадськістю щодо можливого впливу на довкілля та здоров’я населення.

При проведенні стратегічної екологічної оцінки Стратегії будуть враховані критерії визначення наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення затверджені Наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України 28 жовтня 2020 року № 213 зареєстровані в Міністерстві юстиції України 04 січня 2021 р. за № 9/35631.

При роботі над Звітом розробити планується врахувати екологічні індикатори, методи та критерії для моніторингу наслідків виконання документу державного планування для майбутнього моніторингу впливу на довкілля. Будуть враховані  вимоги Порядку здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 No1272.

7) Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

  • раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
  • здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
  • здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
  • застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
  • збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
  • здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;
  • здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров'я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» (розділ ІІІ).

Згідно до ст.17 Закону України про СЕО відповідальним за задійснення моніторингу наслідків виконання документів державного планування на довкілля в тому числі здоровʼя населення визначається Замовник.

 

8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про СЕО:

Зміст та структура звіту про стратегічну екологічну оцінку до Стратегії враховуватиме вимоги статті 11 Закону України Про стратегічну екологічну оцінку і буде містити інформацію про характер проектних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання. Пропонується така структура Звіту із СЕО:

  • Зміст та основні цілі Стратегії, її зв'язок з іншими документами державного планування.
  • Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо Стратегія не буде затверджена (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень).
  • Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень).
  • Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров'я населення, які стосуються Стратегії, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень).
  • Зобов'язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов'язані із запобіганням негативному впливу на здоров'я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються ДДП, а також шляхи врахування таких зобов'язань під час підготовки ДДП.
  • Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків.
  • Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання Стратегії.
  • Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки).
  • Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання Стратегії для довкілля, у тому числі для здоров'я населення.
  • Резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої вищезазначеними пунктами, розраховане на широку аудиторію.

 

9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу СЕО Стратегії подаються до Снятинської міської ради за адресою: 78301, Івано-Франківська область, Коломийський район, м.Снятин, площа Незалежності України, 1, каб.309

e-mail:economicpart@snyatyn-rada.gov.ua

Відповідальна особа:

Ганжа Оксана Василівна  (' Тел.: (097)0394220).

Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дня оприлюднення цієї Заяви.

 

Фото без опису

 

Інші інше

Всі інше