ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

  • 100

ЗАЯВА

ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ

СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

 

Проекту «Детальний план території земельної ділянки «для реконструкції існуючих будівель і споруд тваринницького комплексу під птахоферму»

 

  1. ЗАМОВНИК:

Снятинська міська рада Коломийського району Івано-Франківської області.

Адреса: 78301, Івано-Франківська обл., Коломийський р-н, м. Снятин, площа Незалежності України, буд., 1.

 

 

  1. ВИД ТА ОСНОВНІ ЦІЛІ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ, ЙОГО ЗВ’ЯЗОК З ІНШИМИ ДОКУМЕНТАМИ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», документи державного планування - стратегії, плани, схеми, містобудівна документація, загальнодержавні програми, державні цільові програми та інші програми і програмні документи, включаючи зміни до них, які розробляються та/або підлягають затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування.

Детальний план території (ДПТ) земельної ділянки «для реконструкції існуючих будівель і споруд тваринницького комплексу під птахоферму», площею 14,4175 га (кадастровий номер 2625284301:01:001:0296), яка знаходиться у північній частині с. Потічок, Снятинської міської територіальної громади, Коломийського району, Івано-Франківської області» розроблено у відповідності із Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території», ДСП 173-96 «Санітарні правила планування та забудови населених пунктів» та ДБН В.2.3-5-2019 «Вулиці та дороги населених пунктів».

При розробці ДПТ враховано:

-        викопіювання з генерального плану с. Потічок М 1:5000;

-        матеріали топогеодезичного знімання М1:1000, результати натурних обстежень та контрольних обмірів;

-        рішення Снятинської міської ради від 26 березня 2021 року, №146-5/2021;

-        завдання на розроблення детального плану території.

Детальний план території – містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території. Детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію та розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою уточнення планувальної структури та функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації частини території населеного пункту або території за його межами.

Детальний план території виконано відповідно до:

- Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» №3038-VI від 17.02.2011;

- ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій»;

- ДержСанПІН, 2007р. «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів, затверджені Міністерством охорони здоров’я України (наказ №362 від 02.07.2007 р.) із змінами»;

- ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території»;

- ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;

- ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди»;

- ДБН В.2.5-75-2013 «Каналізація. Зовнішні мережі і споруди»;

- ВНТП-АПК-04.05 Підприємства птахівництва;

- ДСТУ Н Б В.1.2-16:2013 «Визначення класу наслідків та категорії складності об’єктів будівництва»;

- ДБН В.2.2-1-95 Будівлі і споруди для тваринництва;

- інші нормативні документи.

 

  1. МІРА, ЯКОЮ ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ ВИЗНАЧАЄ УМОВИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ОБ’ЄКТІВ, ЩОДО ЯКИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОЦІНКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ (У ТОМУ ЧИСЛІ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ, РОЗМІРУ, ПОТУЖНОСТІ АБО РОЗМІЩЕННЯ РЕСУРСІВ);

Формування планувальної структури с. Потічок базується на рішеннях, закладених генеральним планом населеного пункту.

Розподіл території за функціональним використанням базується на планувальних рішеннях, направлених на формування нового якісного архітектурно-планувального середовища, що сприятиме підвищенню комфорту життєдіяльності (проживання, праці й відпочинку) мешканців та гостей села.

При цьому враховано:

-        місце розташування ділянки, що проектується;

-        природні умови та планувальні обмеження;

-        існуючу інженерно-транспортну інфраструктуру.

За проектом земельна ділянка «для реконструкції існуючих будівель і споруд тваринницького комплексу під птахоферму», площею 14,4175 га (кадастровий номер 2625284301:01:001:0296).     

За функціональним призначенням зазначена земельна ділянка передбачається для розміщення сільськогосподарських будівель і дворів. Площа ділянки забудови (без врахування вулиці) становить 73,5%.

Планована діяльність передбачає два етапи:

1) реконструкцію тваринницького комплексу під птахоферму;

2) функціонування птахоферми з метою відгодівлі курчат-бройлерів.

На території підприємства розташовано пʼять пташників (№№1-3, кожен з якого вміщує 10,5 тис. голів птиці, та №№4-5, кожен з яких вміщує 21 тис. голів птиці), бункери комбікорму, санпропускник, чотири теплогенератори «GP 40», дизельгенератор з двигуном «А-01».

Крім реконструкції існуючих будівель і споруд тваринницького комплексу під птахоферму, інших видів використання території не передбачено.

Технологічний процес утримання птахів відповідає вимогам ВНТП-АПК-04.05 «Підприємства птахівництва». Однодобові курчата доставляються на птахофабрику з племінних господарств та розміщуються у просторих пташниках з системою мікроклімату, що створює найбільш комфортні умови для їх росту та харчування.

Утримання птахів - безвигульне, підлогове, на глибокій підстилці (січка соломи), при штучному освітленні відповідно до заданих параметрів мікроклімату. Для відгодовування птиці використовується комбікорм, який доставляється на підприємство та завантажується в бункери з механізованою закритою системою наповнення, що встановлені біля кожного пташника. З бункера комбікорм подається гнучким шнеком на кормолінію. Пташники обладнані ніпельною системою напоювання. Для забезпечення нормативних санітарно-гігієнічних параметрів повітря в приміщеннях господарства встановлені витяжні вентиляційні системи з механічним спонуканням.

Відгодівельний цикл на ТОВ «СНЯТИНСЬКА ПТАХОФАБРИКА» триває 73 доби, після чого поголівʼя вивозиться з території підприємства на забій. Після закінчення чергового циклу здійснюється сухе прибирання приміщення пташника та проводиться профілактична дезінфекція. Дезінфекція на птахофабриці проводиться засобами, які зареєстровані в Україні. Одночасно з дезінфекцією приміщення знезаражується все виробниче обладнання й інвентар, який розміщений у приміщенні та використовується у технологічному процесі. Профілактична перерва в пташнику після зміни кожної партії птиці складає два тижні. При зміні поголівʼя суміш курячого посліду з січкою соломи прибирається за допомогою трактору з навісним бульдозерним обладнанням, одразу завантажується в автомобільний транспорт з критим кузовом та вивозиться за межі проммайданчика згідно з укладеним договором.

Водопостачання ТОВ «СНЯТИНСЬКА ПТАХОФАБРИКА» на питні, санітарно-гігієнічні виробничі потреби здійснюється від двох паспортизованих свердловин: № 4-ре та № 1 на підставі дозволу на спеціальне водокористування, виданого Державним агентством водних ресурсів України.

Водовідведення з пташників, допоміжної будівлі, санпропускника – в приймальні підземні резервуари (септики), звідки періодично стоки відкачуються  і вивозяться на утилізацію за договором.

Для відведення, очищення, збору дощових та талих поверхневих вод на підприємстві спроєктована система дощової (зливної) каналізації з застосуванням відкритого водовідвідного устаткування (канави, лотки). Щоб уникнути засмічення системи сміттям (листя, бруд, пісок) в конструкціях передбачені пісковловлювачі. По мережі зливові стоки потрапляють у відстійник. Після очищення дощові та талі води можуть використовуються для поливу території підприємства та зелених насаджень.

Для теплопостачання пташників використовуються теплогенератори GP-40 (4 од. в кожному пташнику №1-3 та по 6 од. в пташниках №4-5), що працюють на природному газі. Для опалення приміщення санпропускника використовується котел «Solar-245», який працює на природному газі. Для забезпечення безперебійного електропостачання на підприємстві встановлено дизельгенератор з двигуном «A-01».

3 метою мінімізації утворення та розповсюдження неприємних запахів на території наближеної житлової забудови на підприємстві використовують спеціальні біопрепарати, які зареєстровані в Україні та мають висновки санітарно-епідеміологічної експертизи щодо їх застосування. Біопрепарати містять у своєму складі високоактивні ензими та бактеріальний компонент та володіють властивістю нейтралізації запахів за рахунок їх звʼязування з окремими активними компонентами.

Газопостачання передбачається від існуючої газорозподільної системи села згідно технічних умов експлуатуючої служби.

Електропостачання здійснюється за Договором з АТ «Прикарпаттяобленерго» від існуючої трансформаторної підстанції №422 10/0,4 кВ існуючими та тими, що проєктуються, (повітряними лініями 0,4 кВ. Приєднана потужність за Договором – 160 кВт, дозволена потужність (максимальне навантаження) – 100 кВт. Резервне джерело живлення – існуюча дизельна електростанція потужністю 100 кВт.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

До об'єктів планованої діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, що підлягають оцінці впливу відповідно до ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», на території для проєктування птахофабрики у північній частині с. Потічок Снятинської міської ради об’єднаної територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області, відносяться потужності для інтенсивного вирощування птиці (60 тисяч місць і більше), у тому числі бройлерів (85 тисяч місць і більше).

Відповідно до підпунктів 19 та 22 пункту 3 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» даний вид діяльності відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля.

4) ЙМОВІРНІ НАСЛІДКИ:

а) для довкілля у тому числі для здоров’я населення:

В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації проекту ДПТ, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля, що є також важливими для здоров’я людей:

  • ґрунти;
  • атмосферне повітря;
  • водні ресурси;
  • стан фауни, флори, біорізноманіття, землі (у тому числі вилучення земельних ділянок);
  • кліматичні фактори.

Серед основних факторів впливу, пов'язаних із виконанням детального плану території для проєктування птахофабрики у північній частині с. Потічок Снятинської міської територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області, наступні:

- викиди забруднюючих речовин від приміщень пташників, процесів дезінфекції приміщень, вивантаження та зберігання гною, теплогенераторів, дизельгенератору;

- утворення господарсько-побутових та виробничих стічних вод;

- утворення побутових та виробничих відходів;

- утворення поверхневих стічних вод.

б) для територій з природоохоронним статусом;

Під час здійснення СЕО, будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації проекту ДПТ на території та об'єкти природно-заповідного фонду, їх охоронні зони, землі природно-заповідного фонду України, території та об'єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об'єкти комплексної охорони.

За результатами СЕО будуть рекомендовані екологічні обмеження реалізації діяльності.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні.

 

5) ВИПРАВДАНІ АЛЬТЕРНАТИВИ, ЯКІ НЕОБХІДНО РОЗГЛЯНУТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЯКЩО ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ НЕ БУДЕ ЗАТВЕРДЖЕНО:

З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час СЕО ДПТ, передбачається розглянути:

Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування.

Альтернатива 2: будівництво забійного цеху на території земельної ділянки, що розглядається ДПТ.

Оцінка ефективності альтернативних варіантів буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.

6) ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПРОВЕСТИ, МЕТОДИ І КРИТЕРІЇ, ЩО ВИКОРИСТОВУВАТИМУТЬСЯ ПІД ЧАС СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ;

Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.

Всі методи прогнозування об'єднують у дві групи: логічні і формалізовані.

До логічних методів відносять методи індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогії.

При відсутності достовірних відомостей про об'єкт прогнозування і, якщо об'єкт не підлягає математичному аналізу, використовують метод експертних оцінок, суть якого полягає у визначені майбутнього на основі думок кваліфікованих спеціалістів-експертів.

Метод аналогій полягає в тому, що закономірності розвитку одного процесу з певними поправками можна перенести на інший процес, для якого потрібно зробити прогноз.

Формалізовані методи поділяють на статистичний, екстраполяції і моделювання.

  • Статистичний метод ґрунтується на кількісних показниках, які дають можливість зробити висновок про темпи розвитку процесу в майбутньому. Сутність його полягає в отриманні і спеціалізованому обробленні прогнозних оцінок об'єкта через опитування висококваліфікованих фахівців (експертів) у певній сфері науки, техніки, виробництва.
  • Метод екстраполяції полягає в перенесенні встановленого характеру розвитку певної території чи процесу в майбутнє. Цей метод ефективний при короткостроковому прогнозуванні стосовно об'єкта, який тривалий час розвивався рівномірно без значних відхилень. Ґрунтується він на вивченні кількісних і якісних параметрів досліджуваного об'єкта за попередні роки з подальшим логічним продовженням, окресленням тенденцій його розвитку у прогнозованому періоді;
  • Метод моделювання полягає у побудові моделей, які розглядають з урахуванням імовірної або бажаної зміни прогнозованого явища на певний період, користуючись прямими або опосередкованими даними про масштаби та напрями змін. При побудові прогнозних моделей необхідно виявити фактори, від яких суттєво залежить прогноз; з'ясувати їх співвідношення з прогнозованим явищем; розробити алгоритм і програми моделювання змін довкілля під дією певних факторів.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись вищевказані методи, зокрема буде здійснено:

  • збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників;
  • проведення аналізу слабких та сильних сторін проекту ДПТ з точки зору екологічної ситуації;
  • проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей;
  • визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру;
  • проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я й добробут населення;
  • моніторинг фактичного впливу впровадження ДПТ на довкілля.

 

7) ЗАХОДИ, РОЗГЛЯД ЯКИХ ПЕРЕДБАЧЕНИЙ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ, ЗМЕНШЕННЯ ТА ПОМ’ЯКШЕННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ВИКОНАННЯ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ;

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

 

8) ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ЗВІТУ ПРО СТРАТЕГІЧНУ ЕКОЛОГІЧНУ ОЦІНКУ;

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Пропонується така структура Звіту із СЕО:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

9) ОРГАН, ДО ЯКОГО ПОДАЮТЬСЯ ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ, ТА СТРОКИ ЇХ ПОДАННЯ.

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту «Детальний план території земельної ділянки «для реконструкції існуючих будівель і споруд тваринницького комплексу під птахоферму» подаються до: Снятинської міської територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області за адресою: 78301, Івано-Франківська обл., Коломийський р-н, м. Снятин, площа Незалежності України, буд., 1, e-mail: sgromada@snyatyn-rada.gov.ua.

Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 робочих днів, тобто до 22 листопада 2024 року включно.

Інші інше

Всі інше