ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
Проекту «Детальний план території з метою зміни цільового призначення земельної ділянки із «для ведення особистого селянського господарства, для обслуговування викуплених нежитлових будівель» на «для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об’єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури» (кадастровий номер 2625210100:03:046:0017), вул. Винниченка, м. Снятин, Снятинської міської територіальної громади, Коломийського району, Івано-Франківської області»
- ЗАМОВНИК:
Снятинська міська рада Коломийського району Івано-Франківської області.
Адреса: 78301, Івано-Франківська обл., Коломийський р-н, м. Снятин, площа Незалежності України, буд., 1.
- ВИД ТА ОСНОВНІ ЦІЛІ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ, ЙОГО ЗВ’ЯЗОК З ІНШИМИ ДОКУМЕНТАМИ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», документи державного планування - стратегії, плани, схеми, містобудівна документація, загальнодержавні програми, державні цільові програми та інші програми і програмні документи, включаючи зміни до них, які розробляються та/або підлягають затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування.
Детальний план території (ДПТ) з метою зміни цільового призначення земельної ділянки із «для ведення особистого селянського господарства» на «для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку» (кадастровий номер 2625210100:02:007:0015), яка знаходиться у центральній частині м.Снятин, Снятинської міської територіальної громади, Коломийського району, Івано-Франківської області розроблено у відповідності із Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», ДБН Б.2.2-12 2019 «Планування і забудова територій», ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території», ДСП 173-96 «Санітарні правила планування та забудови населених пунктів» та ДБН В.2.3-5-2019 «Вулиці та дороги населених пунктів».
При розробці ДПТ враховано:
- викопіювання з генерального плану м. Снятин М 1:2000;
- матеріали топогеодезичного знімання М 1:500, результати натурних обстежень та контрольних обмірів;
- рішення Снятинської міської ради від 8 лютого 2024 року, №763-20/2024;
- завдання на розроблення детального плану території.
Детальний план території – містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території. Детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію та розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою уточнення планувальної структури та функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації частини території населеного пункту або території за його межами.
Детальний план території виконано відповідно до:
- ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
- ДБН Б.1.1-14:2021 "Склад та зміст детального плану території»;
- ДБН Б.2.2-5:2011 "Благоустрій території";
- ДБН В.2.3-5-2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
- ДВН В.1.1-24-2009 "Захист від небезпечних геологічних процесів. Основні положення проектування»;
- ДБН В.2.5-20-2018 "Газопостачання";
- ДБН В.2.5-74:2013 "Водопостачання зовнішні мережі і споруди";
- ДБН В.2.5-23-2003 "Проектування електрообладнання об'єктів цивільного призначення";
- ДБН В.1.1-7-2016 «Пожежна безпека об’єктів будівництва»;
- ДБН В.2.2-15:2019 «Будинки і споруди. Житлові Будинки»;
- ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд»;
- ДБН Б.1.1-5 та ДБН В.1.2-4“Інженерно-технічні заходи цивільного захисту на мирний час“;
- ДБН Б.1.1-5 та ДБН В.1.2-4“Інженерно-технічні заходи цивільного захисту на мирний час“;
- ДержСаНПІН №173-96 "Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів";
- Наказ №145 від 17.03.2011р. "Державні санітарні норми та правила утримання території населених місць";
- ДСТУ Б А.2.4-4-2009 "Основні вимоги до проектної та робочої документації";
- Наказ Мінрогіонбуду України №290 від 16.11.2011р. "Порядок розроблення містобудівної документації"*;
- ДСТУ Б Б.1.1-17:2013 "Умовні позначення графічних документів містобудівної документації";
- ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація: Проектування зовнішніх мереж та споруд».
- МІРА, ЯКОЮ ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ ВИЗНАЧАЄ УМОВИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ОБ’ЄКТІВ, ЩОДО ЯКИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОЦІНКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ (У ТОМУ ЧИСЛІ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ, РОЗМІРУ, ПОТУЖНОСТІ АБО РОЗМІЩЕННЯ РЕСУРСІВ);
Ділянка, що розглядається даним детальним планом розташована у західній частині м. Снятин.
Площа детального плану території складає - 8,4366 га.
Площа земельної ділянки, що відводиться для будівництва - 2,4927 га.
Ділянка знаходяться в межах м. Снятин є придатною для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об’єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури. Наявною містобудівною документацією на земельну ділянку опрацювання є генеральний план м. Снятин.
З метою оптимального архітектурно-просторового вирішення території, поверховість житлової забудови з об’єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури приймається 1-9 поверхи, до 27 м висоти.
Виходячи з розрахункової потужності житлового кварталу, прийнятого планувального рішення, побажань замовника та діючих норм і правил прийняті наступні показники проектованого об’єкту:
-орієнтовна загальна площа проектної забудови по ділянці складає 6742,6 кв.м, з них торгова площа проектної забудови – 2242,6 кв.м;
-площа проектного мощення – 2826 кв.м.
-площа проектного озеленення – 2905 кв.м.
Термін реалізації ДПТ – 5 років.
Черговість реалізації ДПТ наступна:
1-ша черга.
Будівництво дорожньо-транспортної мережі та облаштування інженерної інфраструктури кварталу. Будівництво передбачено за рахунок коштів міської ради та коштів залучених від забудовників в рамках програми залучення коштів забудовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.
2-а черга.
Облаштування квартальних майданчиків та зелених територій загального користування. Передбачається за рахунок коштів міської ради та коштів залучених від забудовників в рамках програми залучення коштів забудовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту.
Водопостачання
На території ділянки передбачено влаштування централізованого водопостачання.
Системи водопостачання, які проектуються або реконструюються і живлять окремі категоровані міста або декілька міст, у числі яких є категоровані міста і об’єкти, повинні базуватись не менше ніж на двох незалежних джерелах води, одне з яких слід передбачати підземним. При неможливості забезпечення живлення системи водопостачання від двох незалежних джерел допускається постачання води з одного джерела з улаштуванням двох груп головних споруд, одна з яких повинна розміщуватись поза межами можливих сильних руйнувань.
Водовідведення
Побутова каналізація
Враховуючи визначені терміни будівництва передбачається господарсько-побутову каналізацію вирішити у варіантах:
Перший – влаштування на ділянці місцевих очисних споруд глибокого біологічного очищення господарсько-побутових стоків з випуском у фільтруючу траншею чи колодязь (обсяги стоків становитимуть до 1 м3 на добу). Враховуючи малі обсяги стоків на території ДПТ багатоквартирних житлових будинків з об’єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури, фактори реальності здійснення забудови, такий варіант є реальним і перспективним.
Другий – влаштування в межах території ДПТ централізованої каналізації з прокладанням каналізаційних мереж в червоних лініях вулиці і підключення до каналізаційної мережі згідно техумов експлуатуючої служби.
Проектом ДПТ прийнято перший варіант як першочерговий, другий – як варіант на перспективу.
Для повного очищення і знезараження стічних вод у кількості 0,9 м3 на добу пропонується установка системи повної біологічної очистки стічних вод «БІОТАЛ».
Відведення поверхневих стоків
Відведення поверхневих стоків з проектованої території, враховуючи рельєф місцевості, передбачається здійснити відкритою водовідвідною системою. Джерел забруднення поверхневих стоків нафтопродуктами та іншими забруднюючими речовинами на території проектування немає.
Санітарна очистка
Відповідно з генеральним планом передбачається планово-подвірна система очищення з вивозом сміття на сміттєзвалище.
При нормі накопичення 280 кг/люд. на рік, кількість сміття для однієї будівлі складає близько 1 тони на рік.
Побутові відходи вивозитимуться з кварталу спеціалізованим автотранспортом згідно відповідної угоди із спеціалізованою організацією.
Теплопостачання
В багатоповерхових житлових будинках передбачається опалення від котла на природному газі або твердому паливі.
Газопостачання
Газопостачання проектної документації передбачається від існуючої газорозподільної системи міста згідно технічних умов експлуатуючої служби.
Розрахунок витрат природного газу виконаний згідно ДБН В.2.5-20-2001 «Газопостачання», СНиП 2.04.05-91 «Отопление, вентиляция и кондиционирование» та застосованих типових проектів.
Електропостачання
За ступенем надійності електропостачання електроприймачі багатоквартирної житлової забудови належать до ІІІ категорії.
Згідно ДБН В.2.5-24-2012 електропостачання приймачів ІІІ категорії надійності можливо здійснювати від одного джерела живлення.
Електропостачання проектної забудови передбачається від існуючої електророзподільної системи міста згідно технічних умов районного РЕМ.
Всі інші конкретні питання по електропостачанню кварталу вирішуватимуться на наступних етапах проектування.
Потреба у електропостачанні проектованої забудови 7,0 кВт.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
До об'єктів планованої діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, що підлягають оцінці впливу відповідно до ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», на території для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об’єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури, відноситься зміна цільового призначення земель сільськогосподарського призначення (якщо нове призначення відноситься хоча б до одного виду діяльності, зазначеного у частинах другій та третій статті 3 ЗУ «Про ОВД»).
Відповідно до підпунктів 19 та 22 пункту 3 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» даний вид діяльності відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля.
4) ЙМОВІРНІ НАСЛІДКИ:
а) для довкілля у тому числі для здоров’я населення:
В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації проекту ДПТ, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля, що є також важливими для здоров’я людей:
- ґрунти;
- атмосферне повітря;
- водні ресурси;
- стан фауни, флори, біорізноманіття, землі (у тому числі вилучення земельних ділянок);
- кліматичні фактори.
Серед основних факторів впливу, пов'язаних із виконанням детального плану території для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об’єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури, наступні:
- викиди забруднюючих речовин від опалювальних котлів житлових та торгівельних приміщень, дизельгенераторів, маневрування автотранспорту територією об’єкту;
- утворення господарсько-побутових стічних вод;
- утворення поверхневих стічних вод;
- утворення побутових та експлуатаційних відходів.
б) для територій з природоохоронним статусом;
Під час здійснення СЕО, будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації проекту ДПТ на території та об'єкти природно-заповідного фонду, їх охоронні зони, землі природно-заповідного фонду України, території та об'єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об'єкти комплексної охорони.
За результатами СЕО будуть рекомендовані екологічні обмеження реалізації діяльності.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні.
5) ВИПРАВДАНІ АЛЬТЕРНАТИВИ, ЯКІ НЕОБХІДНО РОЗГЛЯНУТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЯКЩО ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ НЕ БУДЕ ЗАТВЕРДЖЕНО:
З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час СЕО ДПТ, передбачається розглянути:
Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування.
Альтернатива 2: організації водопостачання об’єкту за рахунок спорудження власних водозабірних свердловин.
Оцінка ефективності альтернативних варіантів буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.
6) ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПРОВЕСТИ, МЕТОДИ І КРИТЕРІЇ, ЩО ВИКОРИСТОВУВАТИМУТЬСЯ ПІД ЧАС СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ;
Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.
Всі методи прогнозування об'єднують у дві групи: логічні і формалізовані.
До логічних методів відносять методи індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогії.
При відсутності достовірних відомостей про об'єкт прогнозування і, якщо об'єкт не підлягає математичному аналізу, використовують метод експертних оцінок, суть якого полягає у визначені майбутнього на основі думок кваліфікованих спеціалістів-експертів.
Метод аналогій полягає в тому, що закономірності розвитку одного процесу з певними поправками можна перенести на інший процес, для якого потрібно зробити прогноз.
Формалізовані методи поділяють на статистичний, екстраполяції і моделювання.
- Статистичний метод ґрунтується на кількісних показниках, які дають можливість зробити висновок про темпи розвитку процесу в майбутньому. Сутність його полягає в отриманні і спеціалізованому обробленні прогнозних оцінок об'єкта через опитування висококваліфікованих фахівців (експертів) у певній сфері науки, техніки, виробництва.
- Метод екстраполяції полягає в перенесенні встановленого характеру розвитку певної території чи процесу в майбутнє. Цей метод ефективний при короткостроковому прогнозуванні стосовно об'єкта, який тривалий час розвивався рівномірно без значних відхилень. Ґрунтується він на вивченні кількісних і якісних параметрів досліджуваного об'єкта за попередні роки з подальшим логічним продовженням, окресленням тенденцій його розвитку у прогнозованому періоді;
- Метод моделювання полягає у побудові моделей, які розглядають з урахуванням імовірної або бажаної зміни прогнозованого явища на певний період, користуючись прямими або опосередкованими даними про масштаби та напрями змін. При побудові прогнозних моделей необхідно виявити фактори, від яких суттєво залежить прогноз; з'ясувати їх співвідношення з прогнозованим явищем; розробити алгоритм і програми моделювання змін довкілля під дією певних факторів.
Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись вищевказані методи, зокрема буде здійснено:
- збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників;
- проведення аналізу слабких та сильних сторін проекту ДПТ з точки зору екологічної ситуації;
- проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей;
- визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру;
- проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я й добробут населення;
- моніторинг фактичного впливу впровадження ДПТ на довкілля.
7) ЗАХОДИ, РОЗГЛЯД ЯКИХ ПЕРЕДБАЧЕНИЙ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ, ЗМЕНШЕННЯ ТА ПОМ’ЯКШЕННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ВИКОНАННЯ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ;
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.
8) ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ЗВІТУ ПРО СТРАТЕГІЧНУ ЕКОЛОГІЧНУ ОЦІНКУ;
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Пропонується така структура Звіту із СЕО:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9) ОРГАН, ДО ЯКОГО ПОДАЮТЬСЯ ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ, ТА СТРОКИ ЇХ ПОДАННЯ.
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту «Детальний план території земельної ділянки «для реконструкції існуючих будівель і споруд тваринницького комплексу під птахоферму» подаються до: Снятинської міської територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області за адресою: 78301, Івано-Франківська обл., Коломийський р-н, м. Снятин, площа Незалежності України, буд., 1, e-mail: sgromada@snyatyn-rada.gov.ua.
Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів, тобто до 15 листопада 2024 року включно.